“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.
Weerwerk bieden
Consumenten kun alles kopen, overal, op elk moment. Digitale reuzen als Amazon en Alibaba hebben het retaillandschap radicaal veranderd. Hoe kan je als lokale retailer weerwerk bieden? Op het komende RetailDetail Congress krijg je van de Retail Rebels in twintig minuten tijd tien praktische tips voor een sterkere positionering. Hier geven we ze al kort mee:
1. Maak van je winkels ontmoetingsplaatsen
2. Maak beter gebruik van data en analyse
3. Optimaliseer de ‘uitpakervaring’
4. Motiveer en train je winkelmedewerkers
5. Bundel de krachten met andere retailers
6. Begin met ‘always-on’ campagnes
7. Bouw een sterker merk
8. Creëer je ‘eigen merken’
9. Omarm nieuwe technologie
10. Creëer een budget
Benieuwd naar de toelichting? Kom dan zeker luisteren naar het voorprogramma ‘The Future of Marketing’ op 26 april. Je krijgt er een uniek hoofprogramma met presentaties van Belgische ceo’s bovenop. Registreer je hier snel voor de laatste tickets!
Retail Rebels is een full-service retailcommunicatiebureau, gevestigd in Antwerpen. Het bureau is ontstaan vanuit een samenwerking tussen een Belgische en Nederlandse communicatiegroep. Hierdoor staan er ruim 400 Retail Rebels voor u klaar om u te helpen bij het transformeren en optimaliseren van uw dagelijkse en toekomstige uitdagingen. Meer weten over Retail Rebels? Kijk op www.retailrebels.be