Bijna 9300 klanten staan al sinds het begin van deze maand in een virtuele rij om een vroege start te winnen voor de zogenoemde Drie Dwaze Dagen van warenhuisketen de Bijenkorf. De Drie Dwaze Dagen gelden als het succesvolste marketingevenement in de Nederlandse detailhandel, met naar verwachting dit jaar 1,2 miljoen klanten.
Dat meldt Marketing Tribune. De Drie Dwaze Dagen van de Bijenkorf worden dit jaar gehouden vanaf donderdag 29 september. Volgens marketing directeur Robert Bohemen van de warenhuisketen werden er op piekmomenten vorig jaar acht transacties per seconde verwacht, was het bedrijf geruime tijd trending op Twitter en werd de website van de keten 4,5 miljoen keer per dag bezocht.
Het worden de eerste Drie Dwaze Dagen onder de vlag van de nieuwe eigenaar van Bijenkorf, de Britse waren Selfridges. Deze keten is op zijn beurt weer eigendom van het Canadese familiebedrijf Wittington Investments. Zoals gebruikelijk worden er rond het evenement optredens georganiseerd in de vestigingen van Bijenkorf.