Internationale groei
De online reisaanbieder neemt dus per direct BoekVandaag over. “De aankoop van BoekVandaag sluit goed aan bij onze groeistrategie. Zo namen we in september vorig jaar ook het Belgische MyTrip over. We verwachten een directe omzetgroei van 30% door deze overname in Nederland en België” aldus Symen Jansma die samen met Dennis Klompalberts de directie van TravelBird voert.
Binnen TravelBird wordt Jonnie Muis de manager van BoekVandaag. Roy Platje van Red Online Marketing, dat momenteel BoekVandaag in handen heeft, ziet de overname alvast als een mooie kans voor BoekVandaag om door te groeien: “BoekVandaag is een succesvolle website met kwalitatief goede reizen voor een scherpe prijs. De site is toe aan een nieuwe fase en we kiezen om verdere ontwikkeling over te dragen aan TravelBird en ons te richten op nieuwe ideeën.”
BoekVandaag bundelt vakantieaanbiedingen op haar website, werd in 2009 opgericht en focust zich vooral op de Nederlandse markt, maar haalt ook een deel van zijn omzet in België. TravelBird werd in 2010 opgericht en is één van de snelst groeiende vakantiewebsites in Europa. In die drie jaar groeide het bedrijf van drie naar negentig werknemers. Momenteel is het al actief in Nederland, België, Luxemburg en Duitsland.