RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Promojagers
  • Onderwerpen MarketingPublireportage
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Van hobby tot miljoenenbereik: zo doet Promojagers promoties viraal gaan

icon
Algemeen17 februari, 2025
Gunther Devisch, Promojagers © Joke Couvreur

(Publireportage) Nog maar weinig merken zetten video in als medium voor hun promoties. Dat is een gemis, volgens Promojagers: het onlineplatform biedt merken en agentschappen een gegarandeerd bereik met een performance-based model.

Begonnen als hobby

Gunther Devisch: “Promojagers begon oorspronkelijk als een hobbyproject in 2017. De voortdurende prijsstijgingen waren een hot topic, en ik wilde een community van prijsbewuste shoppers samenbrengen om hen te helpen besparen. Maar dankzij leuke (video)content over promoties groeide het platform sneller dan verwacht. Intussen bereiken we via onze website en social media kanalen tot 1,7 miljoen Belgen op maandbasis, waarbij we promoties organisch en gesponsord verspreiden op een unieke, virale manier.”

Video is het nieuwe normaal

Vorig jaar bleek uit een studie van Centre for Media Information (CIM) dat video het favoriete mediaformaat is van de Belg. “Het verbaasde me dat zo weinig merken dit medium inzetten voor hun promoties,” aldus Devisch. “Wij hebben ons hierin gespecialiseerd afgelopen jaren en dat werpt nu zijn vruchten af. De folder als voornaamste communicatiemiddel voor promoties? Daar geloven wij niet meer in. We zitten met z’n allen massaal op social media en wij zien dat we met videocontent op een entertainende, niet-intrusieve manier een steeds groter wordende groep geïnteresseerden kunnen bereiken. We bedenken leuke ‘hooks’ en vervolgens creëer ik samen met mijn team videocontent waarmee we promoties uiteindelijk verspreiden naar mensen die er op dat moment naar op zoek zijn.”

403 airfryers verkocht via TikTok

“In 2024 verkochten we bijvoorbeeld 403 airfryers en dit 100% organisch via ons TikTok-kanaal. We trokken diezelfde hooks en communicatiestijl door naar onze andere kanalen (Facebook, Instagram, website en nieuwsbrief) en eindigden op 952 verkochte airfryers voor onze klant. Dat zette ons aan het denken en bracht ons tot het inzicht: ‘people buy from people’. We zijn er vrij zeker van dat als het merk diezelfde promotie had gecommuniceerd op een traditionele, corporate manier, dit nooit dezelfde impact gehad zou hebben” aldus Devisch.

Authenticiteit

“Ik geloof dat de kracht van Promojagers zit in onze authenticiteit. De unieke manier waarop wij promoties communiceren, is iets wat grote merken en retailers gewoonweg niet kunnen. Bovendien vormt onze community een retentiemechanisme. Mensen komen dagelijks naar onze site en socials om de beste promoties te ontdekken. In 2024 haalden we zo voor een bekende supermarktketen meer dan 22 miljoen contactmomenten op jaarbasis, door op een consistente manier hun folderpromo’s te gaan communiceren via onze kanalen” aldus Devisch.

Performance-based partnerships

We sluiten op dit moment performance-based partnerships af met verschillende agencies and merken. Eerder dit jaar introduceerden we ons performance-based model, waarmee we partners via onze technologie en socials een gegarandeerd bereik bieden voor de virale verspreiding van hun promoties. De meesten zijn ook fan van onze doelgroep, omdat we als mediabedrijf 100% gericht zijn op de aankoopverantwoordelijken binnen het gezin. Wie dit jaar écht wil opvallen met zijn promoties, moet bij Promojagers zijn” aldus Devisch.

Meer info: www.promojagers.be 

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen14 mei, 2025
    Waarom ex-Blokkerman Witteveen vol inzet op groeiparel Miniso

    Na het faillissement van Mirage Retail Group (MRG) en Blokker bijt Michiel Witteveen, voormalig eigenaar van het concern, zich vast in de Chinese "Hema-concurrent" Miniso. Ondanks juridische obstakels, heeft hij ambitieuze uitbreidingsplannen voor de keten in Nederland.

  • icon
    Algemeen14 mei, 2025
    “De essentie van categoriemanagement is het wegnemen van aankoopbarrières”

    Categoriemanagement is geen hogere wiskunde: eenvoud is de essentie. “Maak het shoppers makkelijk om te kopen in de categorie. Neem alle barrières weg die een verkoop kunnen tegenhouden”, zegt expert Pascal Deckers van LD&Co.

  • icon
    Algemeen12 mei, 2025
    Amazon brengt Temu-concurrent Haul naar Europa

    Amazon gaat nu ook in Europa de strijd aan met discountplatformen zoals Temu en Shein. Klanten in het Verenigd Koninkrijk krijgen als eersten toegang tot de webshop met vooral goedkope Chinese spulletjes.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode15 april, 2025
    Ulrika Leverenz (H&M Group): “We moeten de kost van niets doen mee in rekening brengen”
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN