Vastgoedbedrijf NSI wil zijn Nederlandse winkelvastgoed, dat een waarde heeft van 382 miljoen euro, van de hand doen. Het wil in de toekomst concentreren op kantoren in een aantal grote Nederlandse steden.
Nieuwe huisstijl
“Ze verschillen te veel in grootte en locatie om er een geheel van te maken. Dat geld steken wij liever in kantoren”, zei CEO Bernd Stahli bij de bekendmaking van de jaarcijfers over zijn winkelpanden. Bovendien dalen ze sneller in waarde dan die van kantoren. Het geld dat NSI binnenhaalt met de verkoop van de winkels, wil het opnieuw investeren in kantoorgebouwen: “Een groter, meer gefocust platform is efficiënter en biedt mogelijkheden om grotere transacties te doen, meer gecontroleerd risico te nemen en transacties te doen waar anderen mogelijk niet voor open staan.”
Om de nieuwe strategie nog duidelijker te maken, lanceert NSI een nieuw logo, een nieuwe huisstijl en een nieuwe website. De overgang zal mogelijk wel gepaard gaan met een aantal kosten in 2017 en 2018. “Kijkend naar 2017 werken de economische vooruitzichten en de huidige vastgoedmarkt in ons voordeel”, stelde Stahli. “We hebben wel tijd nodig om alle plannen uit te voeren en we verwachten dat zowel 2017 en 2018 wat dit betreft overgangsjaren zullen zijn.”