De Nederlandse vastgoedbeurs PROVADA heeft op zijn tweede dag een bezoekersrecord gevestigd. Het kreeg maar liefst 10.570 bezoekers over de vloer van de drie beurshallen van Amsterdam RAI.
Maximale capaciteit bijna bereikt
“Dit is PROVADA in optima forma. Een luxeprobleem is hooguit dat we tegen de grenzen van onze capaciteit aan lopen”, zegt commercieel directeur Peter Schreuter. Tijdens de beurs worden er heel wat debatten, lezingen en andere bijeenkomsten georganiseerd rond alles wat met de vastgoedsector te maken heeft.
Natuurlijk is er op PROVADA ook ruimte voor retail. Zo was er een debat rond e-commerce en de belangrijkste trends rond logistiek in stedelijke omgevingen, maar ook een presentatie over het effect van de vergrijzing op de retail. Ook nieuwe retailconcepten voor Nederland en de vernieuwing van winkelgebieden werden van naderbij bekeken.
Daarnaast was er ook een debat rond de toekomst van retail in Nederland, waarbij extra aandacht werd gegeven aan de val van V&D en de mogelijke plaatsvervanger van het warenhuis. Albert Heijn kwam dan weer zijn visie geven op omnichannel.