Evenementen
Sanoma gaat in vijftien warenhuizen elke week vijfdaagse evenementen organiseren die worden ondersteund door titels als Flair, Libelle en Margriet. Volgens V&D trekken die winkels elke week meer dan een half miljoen bezoekers, wat de evenementen bijzonder interessant maakt voor adverteerders.
“Denk bijvoorbeeld aan een workshop yoga in samenwerking met een sportmerk voor de lezers van Margriet, waarbij de deelnemers korting op een sportabonnement krijgen”, licht Sanoma-directeur Louise van Nispen toe bij RTL Z. “Of metamorfoses voor jonge moeders met ‘Ouders van Nu’ en een cosmeticamerk.”
V&D hoopt dankzij de samenwerking vooral meer bezoekers naar de winkels te trekken, in een poging om zo de omzet op te krikken. De warenhuisketen is al langer bezig met kostenbesparingen, maar de nieuwe CEO John van der Ent wil vooral ook de omzet in de hoogte krijgen. Samenwerkingen met externe partners, zoals Sanoma, maken deel uit van het plan.