Groot succes webshop en Prijzencircus
“Het was een beetje moeilijk. De winkels waren rommelig. We hebben nog een paar jaar nodig. Wat we doen, is producten maken die mensen willen hebben. Lovely products”, citeert het AD topman Mark McKeon, vrijdag tijdens een presentatie van de strategie van het bedrijf.
Hij noemt het Prijzencircus als het grootste succes in tientallen jaren voor het bedrijf. Online en in de winkels werd een omzet van 95 miljoen euro geboekt, terwijl er 9,5 miljoen bezoekers waren. Volgens McKeon scoort V&D in modeverkoop beter dan de markt, mede dankzij de collectie van ontwerper Mart Visser die uitstekend scoort. Voor de komende periode moeten meer winkelmeters worden omgebouwd en meer nieuwe vestigingen worden geopend.
Ook online verandert V&D: de omzet van de webwinkel verdubbelt dit jaar bijna (van 27 miljoen naar 50 miljoen euro). Daarnaast komt het warenhuisbedrijf met click & collect, waardoor klanten hun bestellingen kunnen afhalen in de warenhuizen of bij de La Place-vestigingen langs de snelweg.