Veepee heeft op zijn Nederlandse platform “The Survivors” gelanceerd: onder die naam verkoopt de flashsalespecialist producten die nog perfecte staat zijn maar waarvan de verpakking is beschadigd.
Succes
Gezien het grote succes van de eerste verkoop, wil Veepee de ‘The Survivors’-verkoop meerdere keren per jaar gaan organiseren. Het concept past perfect in de duurzaamheidsambities van het bedrijf én de verwachtingen van de consumenten, klinkt het bij Tobias Tousseyn van Veepee Benelux.
“De interesse was bijzonder groot. Niet alleen omdat mensen op artikelen in onze The Survivors sale tot 75% kunnen besparen, maar ook omdat een tweede kans geven aan onbeschadigde producten leidt tot meer duurzaamheid. Dit wordt steeds belangrijker voor consumenten en e-commercespelers”, vertelt Tousseyn. Alle artikelen die op deze manier worden aangeboden, ondergaan eerst een grondige kwaliteitscontrole op de inhoud.
Bedrijfsfilosofie
Duurzaamheid is van bij de start erg belangrijk geweest in de filosofie van Veepee, aldus de flashverkoper. Zo heeft het bedrijf zich bijvoorbeeld altijd verzet tegen de ‘gratis-politiek’ in de e-commercesector en rekende het steevast verzendings- en retourkosten aan. Geretourneerde artikelen worden ook nooit vernietigd.
Tijdens de eerste The Survivors verkocht de onderneming zowel meubels, decoratieartikelen als huishoudapparaten. In de toekomst wil de retailer ook schoenen aanbieden via het concept.