Veepee heeft een nieuwe webshop: gebruikers over heel Europa krijgen voortaan hetzelfde platform te zien. In de toekomst moet daar ook een platform voor tweedehandsverkoop bijkomen.
Internationale markt
De specialist in ‘flash sales’ (tijdelijke aanbiedingen) zorgt er zo voor dat klanten toegang krijgen tot meer internationale sales en er ook voor de verkopende merken een groter bereik is. De nieuwe site moet bovendien nieuwe opties mogelijk maken: het vroegere Vente-Exclusive wil ook gaan inzetten op tweedehands, recyclage en ‘upcycling’.
“Alle Europese landen van de Veepee-groep gebruikt nu één en hetzelfde IT-systeem. Dat is niet alleen een voordeel qua gebruiksgemak voor onze leden, maar ook voor ons. We kunnen nu makkelijk nieuwe functionaliteiten toevoegen. Dat is nodig om aan te haken op de nieuwe trends binnen e-commerce en re-commerce”, zegt countrymanager Tobias Tousseyn.
Tweedehands en recycling
Concreet zit al een recyclageproject in de pijplijn: in Frankrijk kunnen klanten gedragen schoenen of kleding ruilen voor een aankoopbon van een deelnemend merk. Zo was er onder meer een ‘Re-cycle’-actie met rubberlaarzenmerk Aigle. Binnenkort moet die service ook in de Benelux beschikbaar zijn. Veepee wil zelfs inzetten op consumer-to-consumerverkoop voor tweedehandsspullen: de groep bekijkt een intern platform, waarbij gebruikers op Veepee aangekochte spullen onder mekaar kunnen verhandelen.
Het nieuwe platform is een vervolg op de overnames en expansie van de flashsalessite in de voorbije jaren. Veepee startte in België in 2006 als Vente-Exclusive.com, maar ging in 2015 samen met het Franse Vente-Privée. In 2019 kwam het zo tot de naam Veepee. Ondertussen is Veepee actief in tien landen in Europa, maar de verschillende markten gebruikten nog veelal een eigen webshop.