Merendeel omzet buiten Duitsland
VeldhovenGroup, het moederbedrijf van merken als Stills, Nono, Turnover en Sandwich, zegt dat het Olsen ziet als een deel van zijn strategie om meer te focussen op het middensegment in de vrouwenmode. Olsen had in augustus het faillissement aangevraagd, nadat een deal met een potentiele investeerder niet was doorgegaan. “Met de VeldhovenGroup hebben we een partij gevonden die ons kan helpen het merk Olsen verder te ontwikkelen,” zegt Urs-Stefan Kinting, CEO van Olsen.
Olsen haalde in 2012 een omzet van 89 miljoen euro, in 2010 was dat nog 100 miljoen euro. Het Duitse merk haalt 65 procent van zijn omzet in het buitenland, vooral in landen als Canada, Polen en Rusland. Die markten zullen ook na de overname belangrijk blijven.
“Olsen verbetert onze positie en versterkt de aanwezigheid van ons merk, waardoor we meer vrouwelijke consumenten kunnen bereiken. Ondanks de moeilijkheden die het bedrijf doorging, heeft Olsen een sterke organisatie en een brand value om op verder te bouwen”, zegt CEO Martijn Veldhoven van VeldhovenGroup.