Een laatste check
Uit het onderzoek dat Vergelijk.nl deed bij 400 bezoekers van de website, kwamen een aantal aandachtspunten naar voren. “Onze service is vooral geschikt voor consumenten die al weten waar ze naar op zoek zijn“, zegt directeur Ben Kerkhof van eigenaar Compare Group aan Twinkle. “Zij komen naar onze website om nog een laatste check te doen op prijzen, productbeoordelingen en levertijden.”
Daarbij viel de consument die echt op zoek is naar advies en begeleiding uit de boot. “Hier lag voor ons een uitdaging”, aldus Kerkhof. Daarom werd besloten om de vormgeving van de website grondig aan te pakken. Die moet volgens Vergelijk.nl nu rust brengen in een chaos van producten, prijzen en aanbieders.
Ook kreeg de Webwinkel Prestatie Score een meer prominente plaats op de site. De score geeft aan hoe betrouwbaar en nauwkeurig bepaalde webwinkels zijn, op basis van levertijden en annuleringen. Alleen webwinkels die verkopen via Vergelijk.nl krijgen zo’n score.
“Door de consument centraal te stellen in alles wat we doen, zijn we meer dan ooit in staat om in hun behoeften te voorzien. Dit zorgt niet alleen voor tevreden gebruikers, maar ook voor hogere conversies bij webshops, omdat zij kwalitatief beter verkeer doorgestuurd krijgen”, besluit Ben Kerkhof bij Twinkle.