Er staat een inspirerend programma voor u klaar op 20 september, met topmanagers die elk een eigen invulling geven aan hun obsessie voor de klant. Maar er is meer: we geven vijf bijkomende redenen om zeker te komen.
1. Omdat u lak heeft aan hypes
U fronste de wenkbrauwen bij het vernemen van het thema voor de RetailDetail Day 2018? ‘Customer Obsessed Retail’: het is zo’n term die in zwang is bij managers van hippe startups en digitale disruptors, alsof gewoon klantvriendelijk zijn niet meer volstaat. Geen nood: dagvoorzitter Gino Van Ossel belooft om de hype uit te kleden en naar de essentie te gaan. Per slot van rekening kent klantobsessie in het digitale tijdperk toch een andere invulling, en daar wil u het fijne van weten.
2. Omdat u van contrasten houdt
De tegenstelling kan haast niet groter zijn: enerzijds een verrassende prijsvechter waar de gemiddelde verkoopprijs van een artikel 1,70 euro bedraagt, anderzijds een hooggespecialiseerde loopspeciaalzaak waar elke shopper zijn persoonlijke adviseur meekrijgt. Action heeft geen webshop nodig en ziet nog flink wat expansiepotentieel. Runners’lab ziet een toekomst in verregaande digitalisering en personalisering. Eén ding hebben ze gemeen: wie er binnenstapt, gaat niet met lege handen buiten. Dat is de essentie van succesvolle retail. U wil het wel eens zien.
3. Omdat u iets nieuws wil ontdekken
Naast de grote namen op het podium brengt de RetailDetail Day ook enkele onbekende, maar heel interessante nieuwkomers voor het voetlicht: starters die met een korte pitch uw nieuwsgierigheid zullen prikkelen. Benieuwd hoe de vierkante donuts van Hoeked Doughnuts smaken? Horen hoe Kaai de handtas heruitvindt? Vernemen hoe Spott van de tv-kijker een koper maakt? Wat te denken van Toyalot, een abonnementsdienst voor houten speelgoed? En KnowledgeFlow, een platform dat klantenvragen beantwoordt, zou u dat ook niet kunnen gebruiken? Welaan dan!
4. Omdat u gelooft dat klassieke retail niet dood is
Er circuleren al genoeg onheilsberichten over de ‘retailapocalyps’: het is tijd voor hoopgevende verhalen. Dat een bijna honderdjarig icoon na een moeilijke periode toch in staat blijkt om te vervellen tot een aantrekkelijke inspiratie- en sfeerwinkel, spreekt tot de verbeelding. Hema gaat bovendien winkels openen in stations en op luchthavens, en topvrouw Carla Velghe vertelt u waarom. Alain Hellebaut van Maxi Toys komt bewijzen dat een e-reservatie/click & collect-concept wel degelijk een verdienmodel is voor traditionele retail. En dat ook startende labels baat hebben bij een fysieke aanwezigheid in een echte multimerkenwinkel, naast hun webshopje, bewijst Scoop Store, een retailer die ook zijn leveranciers als klanten behandelt. Bent u mee?
5. Omdat u wel een biertje lust
Veel verwachten we van de uiteenzetting van Vladimir Sushko, eRetail director bij ZX Ventures, de innovatiemachine van ’s werelds grootste brouwer AB Inbev. Deze incubator investeert zowel in craftbiertjes als in big data, en die combinatie belooft razend interessant te worden. Bovendien kan u na de presentaties bijpraten met de andere deelnemers, bij een biertje – of wat anders. Het publiek is op de events van RetailDetail immers minstens even interessant als de sprekers.
Overtuigd? De RetailDetail Day vindt plaats op 20 september in UGC Mechelen. Klik hier voor meer informatie en tickets. Tot dan?