Walmart stelt zijn e-commerceoplossingen open voor andere retailers. Via een partnerschap met Adobe zal de supermarktketen de toegang tot zijn marktplaats, evenals zijn verschillende online en in-store fulfillment- en pick-up technologieën, integreren in het Adobe Commerce Platform.
Nieuwe partners aantrekken
De technologie wordt beschikbaar gesteld voor zowel Adobe Commerce als Magento Open Source klanten. Volgens TechCrunch zal de deal Walmart in staat stellen om duizenden kleine tot middelgrote retailers te bereiken, die gebruik zullen kunnen maken van dezelfde tools als de Amerikaanse supermarktketen.
De Adobe-klanten zullen bijvoorbeeld de beschikbare timeslots voor afhalingen kunnen laten zien of hun medewerkers mobiele tools bieden om bestellingen rond te halen. Bovendien kunnen de retailers hun producten ook rechtstreeks op de marktplaats van Walmart verkopen.
Wapen in strijd met Amazon
Voor Walmart kan de samenwerking niet alleen nieuwe inkomsten opleveren, maar het kan tevens uitgroeien tot een nieuw wapen in de strijd met Amazon om online retaildominantie. Walmart’s marktplaats telt vandaag zo’n 100.000 verkopers. Dat valt in het niet in vergelijking met Amazon, dat wereldwijd 6,3 miljoen verkooppartners telt, waarvan naar schatting zowat een kwart actief is.
Vanaf begin volgend jaar zullen Adobe-klanten de Walmart-tools in hun eigen webshops kunnen integreren. Prijzen en andere details zijn nog niet bekendgemaakt.