Bol.com past zijn Belgische thuispagina voortaan aan lokale trends en verkopers aan. Zo kan de Nederlandse webshop nu ook volop inspelen op het communieseizoen.
Lokaal podium
Rond communies en lentefeesten maken ze in Nederland veel minder poeha. Er nu kinderfietsen, partytenten of horloges extra in de kijker zetten, heeft dus geen zin. In België is het daarentegen precies waar mensen naar op zoek zijn. Hoe kan Bol.com beter op die cultuurverschillen inspelen? Door de “etalagepagina”, die bezoekers als eerste te zien krijgen, aan te passen aan het land.
Bol.com zet voortaan lokale trends, merken en verkooppartners in de verf op een nieuwe webpagina enkel voor Belgen. Wie met een Belgisch IP-adres de website bezoekt, zal vanaf vandaag in de banner bovenaan de pagina ‘Wat bruist in België’ te zien krijgen. Zo wil het onlinewarenhuis lokale voorkeuren en wat uit België afkomstig is een eigen podium geven.
Kleine minderheid
Interesses en tradities, zoals nu de communiefeesten, worden er naast Belgische handelaars en merken uitgelicht. Onder de rubriek ‘Belgische merken’ krijgen die laatste extra aandacht. Maar evenzeer populaire merken uit het buitenland die vaak door Belgische klanten worden gekocht, krijgen een extra categorie.
Bol.com werkt intussen samen met 6.429 Belgische verkooppartners. Het is weliswaar nog maar een kleine minderheid, want in totaal telt het Nederlandse e-commerceplatform 51.000 verkooppartners, die verkopen aan 13 miljoen Nederlandse en Belgische klanten.