Het oude centrum in de plaats Huizen is vanaf 1 oktober proefkonijn voor het nieuwe mobiele advertentieplatform Mo_Be. Winkeliers kunnen op een speciale website aanbiedingen plaatsen, die klanten daarna op hun telefoon kunnen lezen.
Mo_Be is het initiatief van ondernemer Martijn Kroon en moet ervoor gaan zorgen dat klanten meer winkels in hetzelfde winkelgebied gaan bezoeken. “Bij de ingang van de winkel
vindt de klant een speciale SpotCode. Deze code kunnen ze invullen op
de site en dan zien wat de aanbieding is. We maken hierbij geen gebruik
van spam of ongevraagde sms-berichten. Winkeleigenaren hoeven alleen maar op een website in te vullen wat de aanbiedingen zijn”, aldus Kroon in De Gooi- en Eemlander.
Mo_Be lijkt een combinatie te zijn van aanbiedingensite Groupon en locatie-applicatie Foursquare, waarmee de klanten makkelijk kunnen zien welke aanbiedingen er zijn bij winkels in de buurt. Bovendien kunnen ze speciale bonussen incasseren. Aan de proef doen minimaal twintig winkels mee, maar het is de bedoeling om daarna Mo_Be landelijk uit te rollen.