Primeur voor automotive
Het is voor het eerst dat een formule uit de automotive-industrie de prestigieuze prijs in de wacht sleept. De bandenketen treedt wel in de voetsporen van onder meer Hema, Bruna en Intratuin, die eerder werden uitgeroepen tot de beste franchiseformule van het jaar. Profile Tyrecenter troefde in de finale New York Pizza en Boerenbond/Welkoop af. “De winnaar is een prachtig voorbeeld van kundig ondernemerschap gedurende een langere periode en dat in een voortdurend in beweging zijnde markt.”
Directeur Harm Nieboer van Profile is natuurlijk erg blij met de onderscheiding. “Wat een eer dat wij de prijs hebben gewonnen. Het winnen is vooral een beloning voor het feit dat wij, franchisenemers en hoofdkantoor, samen veel energie steken in een goede samenwerking. De prijs is een beloning voor iedereen in de organisatie”, zegt hij.
Voor de NFV Franchise Trofee komen alle 739 leden van de vereniging in aanmerking, met in totaal 29.750 franchisenemers. Een jury beoordeelt jaarlijks drie genomineerden op zeven aspecten, waaronder het verdienmodel, de organisatie, de gerealiseerde groei en de communicatie tussen franchisegever en -nemers. In de jury zitten onder meer directieleden van oud-winnaaars. Profile Tyrecenter heeft 96 franchisers met in totaal 176 vestigingen.