Bouwmarktketen Hornbach heeft buiten de Duitse thuismarkt de omzet in 2010 met 7,7 procent zien toenemen naar 1,2 miljard euro. De opening van nieuwe bouwmarkten in Breda en Boekarest droeg bij aan het gezonde resultaat voor het Duitse familiebedrijf.
Dat bleek bij de presentatie van de jaarcijfers van Hornbach eerder deze week. Het aandeel van de buitenlandse winkels in de totale omzet van het beddrijf steeg afgelopen jaar van 41,3 naar 42,1 procent. Wanneer de nieuwe vestigingen en de verbouwde winkels buiten beschouwing worden gelaten, nam de internationale omzet met 0,8 procent toe. Een jaar eerder was nog sprake van een teruggang van de autonome omzet met 0,9 procent.
De cijfers zijn een nieuw teken dat de doe-het-zelf-markt uit het dal aan het kruipen is. Hornbach als geheel boekte met zijn bouwmarkten 5,6 procent meer omzet 2,84 mijard euro. Het bedrijf beschikt over 133 bouwmarkten in negen landen, waarvan 92 in Duitsland.