De Duitse bouwmarktketen Hornbach is in het boekjaar 2010/11 voor het eerst door de omzetgrens van drie miljard euro gebroken. Daarbij deden vooral de vestigingen buiten Duitsland, waar ook de bouwmarkten in Nederland onder vallen, het goed. De omzet daar steeg met 7,7 procent naar 1,2 miljard euro.
De totale omzet van het bedrijf, dat voor het grootste deel uit bouwmarkten bestaat, nam met 5,6 procent toe. Op de versnipperde thuismarkt in Duitsland groeide het marktaandeel van 8,7 naar 8,9 procent.
Ook de winstgevenheid van het bedrijf nam in het afgelopen boekjaar toe. De ebit van de onderneming nam met 5 procent toe tot 159,1 miljoen euro. Dat is een meevaller, want aan het begin van het jaar was de onderneming nog somber gestemd over de kansen voor het komende jaar en werd gerekend op een lagere concernwinst. Helemaal onder de streep bleef 99,1 miljoen euro over, een toename met meer dan 20 procent.