Doe-het-zelfketens Hubo en Multimate gaan binnen enkele jaren over naar een gezamenlijke formule, waarschijnlijk onder de naam Hubo, aldus vakblad MIX.
Postionering past beter bij Hubo
De nieuwe positionering van regionaal naar landelijk merk past beter bij Hubo dan bij Multimate, stelt Gertjo Janssen, algemeen directeur van moederbedrijf DGN Retail. “Hubo heeft tevens een langere ervaring op dat gebied. Multimate heeft bovendien een landelijke naamsbekendheid die nog geen kwart is van die van Hubo. Daarnaast kunnen beter 65 Multimate-winkels worden omgebouwd dan 160 Hubo-vestigingen”, aldus Janssen.
De ombouwoperatie volgt op het schrappen van de formule FIXET twee jaar geleden. De nieuwe winkelformule gaat straks niet alleen losse producten, maar ook totaaloplossingen voor klussen brengen. Daarbij staat het eindresultaat van de klus centraal.
DGN Retail richt zich op een omzetgroei van veertig procent in de komende jaren: het concern streeft naar 300 miljoen euro omzet in 2020.