“Goed fundament”
“We maken fouten, maar we zijn overtuigd dat we met ons e-commerceplatform een goed fundament hebben voor onze crosschannelactiviteiten“, zei projectmanager crosschannel Laurens Miedema volgens RetailNews op Retail Event Nederland.
Intergamma vindt het wel belangrijk is om bij het ontwikkelen van de strategie te kijken naar de wens van de klant: dat is volgens Miedema tegenwoordig nog de enige manier om te groeien. Bij Intergamma wordt daarom vooral gedacht aan gemak en het ontzorgen van de klant. Zo wil het klanten helpen om de juiste keuzes te maken tijdens hun aankopen.
Constant op zoek naar verbeteringen
“Eigenlijk wordt dat alleen maar actueler, te meer omdat jongeren minder afweten van doe-het-zelven dan ouderen. Een jonge klant die voor het schap met boormachines staat, weet zich bij wijze van spreken nauwelijks raad. En thuis aan de slag gaan met een boormachine wordt voor veel jongeren al helemaal een uitdaging”, zegt Miedema dan weer volgens Shopper Marketingupdate.
“Door de kanalen heen willen we altijd en overal een naadloze klantervaring kunnen aanbieden“, aldus Miedema. Om iets te testen werken ze bij Intergamma ook steeds met een periode van acht weken. Na die periode worden waar nodig aanpassingen gedaan. “Tegenwoordig kan je niet meer iets neerzetten en er tien jaar niets meer aan doen.”