BCC gaat bij online bestellingen tot 22u, in plaats van 15u, witgoed de volgende dag leveren en installeren. Bij het pakketje uitbreidingen van de dienstverlening die het bedrijf biedt, hoort ook een live chat met specialisten in de winkels.
Klant helpen bij kiezen en bezorgen
Veel consumenten zoeken eerst op internet, maar vinden hier niet altijd het antwoord voor hun persoonlijke situatie. Daarnaast wordt de keuze in consumentenelektronica door een breed aanbod en meer innovaties steeds complexer. Daarom gaat BCC de klant direct persoonlijk laten adviseren door productspecialisten uit een van de 73 BCC-winkels.
BCC startte verder een test met een livedienst op de winkelvloer bij de nieuwe winkel die BCC vorige week opende in winkelcentrum Leidsenhage in Leidschendam. Daar kan de klant op de winkelvloer op computerproducten bijvoorbeeld besturingssystemen en programma’s laten installeren of laptops laten configureren. ‘Met de uitrol van deze diensten biedt BCC haar klanten zekerheid: zekerheid van de juiste keuze voor een product en zekerheid van snelle, goede en betrouwbare bezorging en waarbij we optimaal gebruikmaken van onze omnichannel mogelijkheden”, aldus Herman Bramer, sinds half september de nieuwe algemeen directeur van BCC. Bramer was daarvoor verkoopsdirecteur van Koninklijke Auping.
BCC bestaat sinds 1969, omvat 73 vestigingen en telt 1400 medewerkers. De formule is onderdeel van de internationale retailonderneming FNAC met 199 vestigingen voor entertainment- en elektronicaproducten in Europa, Afrika en Zuid-Amerika.