‘All-round’ shop met breed gamma
De nieuwe conceptwinkel biedt op een oppervlakte van 136 m² zowat 1.100 producten aan, gaande van de laatste technische snufjes tot favoriete producten om mee te nemen op reis. De consument krijgt er de mogelijkheid om bijkomende informatie over de producten op te vragen via tablets bij de toestellen.
Voorts is er een balie waar klanten technisch advies kunnen vragen. Er zijn ook schappen waarop passagiers hun koffers kunnen laten rusten tijdens het betalen. Wie op Gatwick toekomt, ontvangt bovendien een tekstboodschap met een korting van 10 pond op een aankoop van 100 euro bij Dixons.
Steeds meer retail op luchthavens
De winkel van Dixons maakt deel uit van een grondige renovatie van de vertrekzone op de South Terminal van Gatwick, die goed was voor een investering van 24 miljoen euro. Tegen het einde van het jaar zullen er 22 nieuwe winkels geopend zijn. In juli openden er onder meer al Sunglass Hut, juwelier Ernest Jones, de verkoper van luxelederwaren Aspinal of London en de luxekledingmerken Hugo Boss, Lacoste en Kurt Geiger.
Op 1 augustus opende ook Harrods er een warenhuis van 600 m² met een aantal shop-in-shops van onder meer Swarovski, Longchamp, Michael Kors, Ackett en Armani Jeans.
Dat het een goede zet is om te investeren in de vliegende consument, bewijzen de cijfers: 93% van de bezoekers van de luchthaven zegt een winkel te bezoeken vooraleer aan boord te gaan, 80% doet effectief een transactie.
Dixons telt momenteel al 41 winkels op luchthavens: recent werden er trouwens nog twee geopend op Brussels Airport. Volgend jaar komt er ook een nieuw verkooppunt op Londen Heathrow. Buiten het Verenigd Koninkrijk is de keten nog actief in Ierland, Italië en Denemarken.