Ballenbak voor mannen, tablets en nieuw enseigne
Met de vernieuwingen wil Media Markt verder inzetten op omnichannel. De Man Cave, een beleveniswinkel waar nieuwe producten worden getoond maar niet worden verkocht, opent op 18 september zijn deuren tegenover het Utrechtse Media Markt-filiaal. Media Markt noemt de Man Cave zelf een ballenbak voor mannen.
Daarnaast krijgen alle medewerkers in de winkels ook tablets, om zo het omnichannelaanbod verder uit te breiden. “Onze winkels zijn niet van elastiek, we kunnen nooit het complete aanbod op de winkelvloer aanbieden. Dat kan straks wel, zij het gedeeltelijk virtueel. Wat niet we niet in huis hebben, laten we bezorgen”, zegt directeur Barry van Ruiven aan Emerce.
Samen met De Bijenkorf en Phone House heeft Media Markt ook een nieuwe winkelformule ontwikkeld onder de naam B Connect. Het eerste filiaal komt in Rotterdam, waarna er zeker ook winkels komen in Eindhoven en Amstelveen. De winkels zullen 300 tot 400 m² groot zijn en enkel belangrijke producten tentoonstellen.