MediaMarkt lanceert voor het eerst een pan-Europese merkcampagne. In alle landen waar de elektronicaretailer actief is, toont de reclamecampagne de breedte van het aanbod onder de slogan “Let’s Go!”.
Nieuwe merkidentiteit
Voor het eerst in het ruim veertigjarige bestaan van MediaMarkt rolt de elektronicaretailer in alle landen tegelijk een nieuwe merkcampagne uit. Vanaf 13 oktober is in dertien landen een reclamecampagne met de slogan ‘Let’s Go!’ te zien. In de campagne staan klantervaring en persoonlijk advies centraal, terwijl ook duidelijk wordt gemaakt hoe breed de wereld van de elektronica is.
Zeg echter niet meer consumentenelektronica tegen ‘experience electronics’. Met die term wil de retailer zich strategisch herpositioneren en meer focus leggen op het dienstenaanbod. “Technologie beter beleven, voor een leven vol mogelijkheden, dat is precies wat de nieuwe merkcampagne laat zien en waartoe het uitnodigt. Let’s Go! is een enthousiaste uitnodiging aan onze klanten om elektronica en de mogelijkheden die het biedt samen te ontdekken”, zegt Yannick de Bièvre, marketingdirecteur bij MediaMarkt BeNeLux.
Aangezien de naamsbekendheid al groot is, wil de nieuwe campagne vooral de kracht van het merk gebruiken om de retailer “onderscheidend neer te zetten”. In België en Nederland zal de crossmediale merkcampagne te zien zijn op televisie, radio, sociale media, online video en displays. De nieuwe merkidentiteit vindt bovendien zijn weg naar een nieuwe employerbranding-campagne, die MediaMarkt in november eveneens internationaal onder de claim Let’s go! lanceert.