MediaMarkt-Saturn opent in universiteitsstad Tübingen een pop-upwinkel om het duurzamere BetterWay-aanbod van de elektroketen in de verf te zetten.
Omnichannelstrategie
Ook MediaMarkt-Saturn is bezig met het thema duurzaamheid. Net als alle grote retailers en bedrijven moeten ze wel, gezien de aankomende zorgplichtwet en de toenemende verwachtingen van consumenten. MediaMarkt en zusterketen Saturn hebben daarom het eigen BetterWay-logo in het leven geroepen, waarmee ze duurzamere producten aanduiden.
Dat BetterWay-assortiment, samen met de refurbishmentdiensten en producten die normaal alleen op de onlinemarktplaats te vinden zijn, brengt de elektronicaretailer sinds 2 mei extra onder de aandacht in een pop-upstore in het centrum van Tübingen. Ook maakt het nieuwe winkelconcept deel uit van de omnichannelstrategie van MediaMarkt-Saturn, waarbij de retailer meer services wil aanbieden en via de onlinemarktplaats het productaanbod wil vergroten.
Dubbele test
“In lijn met de ‘Experience Electronics’-strategie is onze nieuwe pop-upstore de ideale gelegenheid om klanten live en in kleur te laten zien wat wij op het gebied van duurzaamheid te bieden hebben. Tegelijkertijd willen we nieuwe ervaringen opdoen over hoe we de onlinemarktplaats met zijn producten en verkopers kunnen integreren in onze winkels,” legt Hubert Kluske, COO MediaMarktSaturn Duitsland, uit. Het concept zal ook in andere Duitse steden worden gelanceerd, over buitenlandse initiatieven is nog niet gecommuniceerd.
In de pop-up store vinden klanten onder andere smartphones, smartwatches en e-mobility. De eigen inkoopservice biedt er ook de mogelijkheid om gebruikte elektrische goederen in te ruilen voor cadeaubonnen. De apparaten worden dan opgeknapt of gerepareerd en ‘refurbished’ doorverkocht. De medewerkers in de winkel zijn bovendien speciaal getraind in duurzaamheid en kunnen klanten ook informeren over mogelijkheden om betrokken te raken bij lokale duurzaamheidsprojecten, aldus de persmededeling.