“Innovation & You”
Innovation & You, zo luidt de nieuwe slogan van Philips, die er mee voor moet zorgen dat het bedrijf tegen 2025 zijn bereik kan verdubbelen. Philips hoopt in dat jaar maar liefst 3 miljard mensen met zijn producten te bedienen.
Het nieuwe logo grijpt dan weer terug naar het verleden: het is het oude logo, met de bekende sterren, in een modern jasje gegoten. De laatste jaren was dat logo een beetje verdwenen, maar nu komt het terug prominent op alle producten te staan. Het originele logo wordt al sinds 1927 gebruikt.
Blijvend investeren in innovatie
Philips is nog steeds bezig met de reorganisatie die het enkele jaren geleden startte. Daardoor zullen er tegen 2015 wereldwijd in totaal 9.000 banen zijn verdwenen bij het bedrijf. Zo wil Philips meer ruimte creëren om nieuwe markten te voorzien van nieuwe producten.
Ondertussen blijft Philips wel investeren in innovatie, zoals Frans van Houten benadrukte bij de onthulling van het logo en de slogan: “Innovatie zit in ons DNA. Daarom investeren we jaarlijks 1,8 miljard euro in onderzoek en ontwikkeling. Maar innovatie gaat niet alleen om nieuwe producten, het gaat ook om de ontwikkeling van nieuwe businessmodellen, die de klant verder helpen.”