AB InBev en projectontwikkelaar Extensa zetten hun schouders onder de grootste overdekte food market van Europa. Die komt in Gare Maritime, het commerciële hart van Tour & Taxis, en zal in het najaar de deuren openen.
Primeur
Het nieuwe foodconcept van AB InBev en Extensa biedt ruimte aan tien restaurants, gezellige overdekte terrassen en hippe foodshops. Bedoeling is om alle smaken binnen de rijke Belgische gastronomie een plaats te geven. Daarvoor doet AB InBev een beroep op jonge talenten en gerenommeerde chefs. Zo zal sterrenchef Bart De Pooter het concept “Belgian Burger” uitbaten.
In het midden van de Gare Maritime Food Market komt een grote bar met als centrale biermerk Victoria, dat in 2020 werd gelanceerd. De uitbating van het foodconcept is een absolute primeur voor de brouwerij.
“Onze ambitie gaat verder dan een kwalitatief culinair concept. We hebben ook aandacht voor onze sociale impact en willen een band smeden met de Belgen, Brusselaars en de omgeving van Tour & Taxis,” zegt Pieter Anciaux, directeur Horeca bij AB InBev België. “De Victoria Bar en de restaurants zullen hun inkopen voornamelijk lokaal doen. Er komen ook samenwerkingen met food start-ups en boerderijen uit de buurt.”