‘Groenten zijn Krachtvoer’
Plus is op dit moment eigenaar van de marketingrechten voor de Eredivisie voor de supermarktsector. Eerder werden onder meer spaaracties met voetbalplaatjes gevoerd, maar met deze campagne wil Plus specifiek een verband leggen tussen de consumptie van groente en fruit en het bedrijven van topsport. Naar eigen zeggen is Plus de eerste supermarktketen die een agf-actie opzet die speciaal gericht is op kinderen. De overkoepelende naam van de actie is ‘Krachtvoer’.
Vanaf 10 februari kunnen klanten van de supermarktketen sparen voor 3D-bekers van acht spelers van verschillende clubs in de Eredivisie. Deze bekers hebben steeds een andere ‘powerkracht’. Die moeten laten zien dat door gezond eten sprongkracht, loopkracht, schotkracht en stopkracht kunnen verbeteren.
De actie wordt ondersteund met een tv- en radiocommercial, in het huisblad van de formule en door middel van promotie in de folder en in de winkel. Iedere week wordt er met de actie een andere soort groente of fruit in het zonnetje gezet.