In het persbericht rond de publicatie van de cijfers waarschuwt topman Dick Boer echter voor de moeizame marktomstandigheden omdat ‘klanten terughoudend blijven in de bestedingen en gericht zijn op prijsacties in een inflatoire omgeving’. Nederland deed het beter dan heel Ahold, dat de omzet met 2,5 procent zag toenemen tot 6,86 miljard euro. Dit is echter deels te danken aan wisselkoerseffecten. De operationele winst ging met dik 5 procent omhoog tot 300 miljoen euro. De nettowinst ontwikkelde zich nog beter met een stijging van 15 procent naar 257 miljoen euro, maar deze toename is grotendeels te danken aan een eenmalige belastingmeevaller.
Ahold boekte in alle markten waar het bedrijf actief is omzetstijgingen. Zo kenden de Amerikaanse ketens Stop & Shop, Giant-Carlisle en Giant Landover een stijging van 8,5 procent. Daarmee kwamen deze dochterondernemingen uit op een omzet van 5,8 miljard dollar, wat neerkomt op ongeveer 4,3 miljard euro. Ook in Tsjechië en Slowakije boekte Ahold groei. De omzet steeg met 5,4 procent naar 392 miljoen euro en het bedrijfsresultaat nam toe van 2 miljoen in het derde kwartaal van 2010 naar 3 miljoen in dezelfde periode dit jaar.