Ahold Delhaize lanceert een technologie- en datahub in Boekarest. 250 tech-medewerkers zullen er werken aan de klantervaring van de verschillende formules.
Poel van techtalent
De Nederlandse retailgroep had eerder al aangegeven alles rond klantervaring en data te willen centraliseren over de verschillende formules van de groep heen – met Albert Heijn als enige uitzondering. Nu wordt duidelijk hoe en waar dat zal gebeuren: in het Roemeense Boekarest opent de supermarktgroep technologiestudio AD/01. Roemenië zou “een van de grootste pools van bekwaam tech-talent in Europa” hebben.
De studio wil in de komende jaren 250 techmedewerkers aantrekken om de data- en technologiecapaciteiten van Ahold Delhaize te versterken. Het team zal samenwerken aan innovaties “met als doel een toonaangevende klantervaring te bieden bij de verschillende Europese merken”, aldus een persbericht. Concreet gaat het om een breed scala aan onderwerpen, van web- en app-ontwikkeling tot strategische projecten rond e-commerce, data en klantentrouw.
“De veranderende behoeften van onze klanten brengen nieuwe uitdagingen met zich mee en daarom creëren we AD/01. Deze technologiestudio zal scherpe geesten samenbrengen om innovaties te ontwikkelen die mensen vandaag en morgen van dienst zijn en al onze Europese merken dienen. Op die manier investeren we ook in de Roemeense markt, waar we al actief zijn via ons lokale merk Mega Image”, zegt Wouter Kolk, afscheidnemend CEO van Ahold Delhaize Europe & Indonesia.