RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pascal Kuipers
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Albert Heijn breidt online verzorgingsgebied verder uit

icon
Food7 mei, 2013

AH maakt vaart met online

Zaltbommel ligt in het verzorgingsgebied dat Ahold eerder dit jaar al aan de online operatie toevoegde. In april werd bekend dat 230.000 huishoudens in het rivierengebied ten noorden van Zaltbommel, het gebied rond Nijmegen en gebieden richting de Belgische grens ook online kunnen bestellen. In eerste instantie ging het om thuisbezorging, maar nu is ook het eerste ophaalpunt in het nieuwe werkterrein van AH.nl geopend.

 

Het lijkt erop dat Ahold vaart maakt met de uitbreiding van het verzorgingsgebied, want ook in Gelderse plaatsen ver buiten Nijmegen adverteert het met de mogelijkheid om online te bestellen. Zoals in abri’s in Doesburg, een stadje aan de IJssel tussen Arnhem en Zutphen: ‘Nu ook bij u in de buurt’ communiceert Albert Heijn. “Daar is nu ook thuisbezorging mogelijk, maar er is nog geen Pick Up Point”, zegt woordvoerster Rianne van der Sar.

 

Meer thuisbezorging, meer ophaalpunten

Over de vraag of in dit gebied binnenkort ook een afhaalpunt zal worden geopend, wil ze nog geen antwoord geven. “De thuisbezorgservice Albert.nl bereikt ongeveer 67 procent van de Nederlandse huishoudens”, zegt Van der Sar. “We proberen continu de service naar onze klanten te verbeteren. Door een nieuwe en uitgebreidere assortimenten aan te bieden, maar ook door de opening van Pick Up Points.”

 

Ook de vraag in hoeverre dit deel uitmaakt van een groter plan om het online verzorgingsgebied uit te breiden naar landelijke dimensies, wordt met ‘geen commentaar’ beantwoord, maar het is evident dat Ahold werkt aan een planmatige uitrol. Sinds Ahold eind 2012 aankondigde dat het online bezorging uitbreidde met delen van westelijk Gelderland, Noord-Holland en Flevoland is de online opmars van Albert Heijn gestaag gevorderd. “Door de opening vorig jaar van ons Homeshop Center in Almere hebben we meer capaciteit die we nu ook benutten”, aldus Van der Sar.

 

Eigen initiatief AH-franchisers

Voor enkele AH-franchisers lijkt de online uitrol niet snel genoeg te gaan en zijn daarom zelf al eerder met initiatieven begonnen, zoals in het Brabantse Nuland en in Midden- en Noord-Limburg. Hun sites zien eruit alsof ze door de Albert Heijn centrale in Zaandam worden aangestuurd, maar dit is niet het geval: “Dat zijn websites van AH-ondernemers die daar zelf de verantwoordelijkheid voor dragen”, zegt Van der Sar. “Ook zijn ze zelf logistiek verantwoordelijk voor de bezorging.”

 

Toch is deze online vrijheid opmerkelijk. Ahold staat immers bekend om zijn harde franchise en strikte regels over de manier waarop de merken extern worden gecommuniceerd. Waarom is dit dan wel toegestaan? Van der Sar: “Op afspraken met individuele ondernemers kan ik niet ingaan. Die sites bestaan al langer en ze zijn zelf verantwoordelijk daarvoor. Ons beleid is erop gericht om met de franchisers samen te werken, zoals we nu ook laten zien in Zaltbommel.”

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food14 mei, 2025
    Sligro verwacht voor het eerst winst in België

    Na jaren van financiële tegenvallers verwacht Sligro in 2025 voor het eerst zwarte cijfers te schrijven in België. De horecagroothandel heeft de logistieke processen eindelijk op orde, nu richt het bedrijf de blik op omzetgroei en marktaandeel.

  • icon
    Food14 mei, 2025
    Waarom merken bij Albert Heijn in Nederland 2% duurder zijn dan in België

    Supermarkten in België, Nederland en Duitsland hebben gemiddeld een vergelijkbaar prijsniveau, al zijn er opmerkelijke verschillen in functie van categorieën, merken en retailers, blijkt uit een nieuwe prijsvergelijking bij onder andere Aldi en Albert Heijn.

  • icon
    Food14 mei, 2025
    [Interview] “Het is voor shoppers weer interessanter om de boodschappen in België te doen”

    In tijden van harde prijsdiscussies met internationale retailallianties willen de A-merken weg van het conflictmodel: “Onze welvaart staat op het spel.” De prijsverschillen met de buurlanden worden kleiner, ziet BABM.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode15 april, 2025
    Ulrika Leverenz (H&M Group): “We moeten de kost van niets doen mee in rekening brengen”
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN