Voor de mobiele eter
Zoals de naam het zegt is ‘Albert Heijn to go’ er voor de consument ‘on the go’. De doelgroep bestaat uit “klanten die onderweg zijn en vaak weinig tijd hebben om een maaltijd, tussendoortje of iets te drinken te kopen” De drukbezette yuppie of reiziger dus, die tijdens het reizen of pendelen door amper tijd heeft om te eten.
Meer nog dan voorheen legt Albert Heijn to go zich daarom toe op kant-en-klare voeding voor onmiddellijke consumptie. Zo is het aanbod uitgebreid met honderd nieuwe producten, waaronder vers belegde broodjes, lunchsalades, soepen, snackgroente en warme maaltijden. Ook kunnen klanten gebruik maken van zogeheten mealdeals: driemaal daags wordt een wisselende maaltijddeal aan een vaste prijs in de schijnwerper gezet.
Volledig nieuwe look
Gezien de hoge mobiliteit van de klanten heeft Albert Heijn to go ook maar ineens zijn website mobiel gemaakt: op m.albertheijntogo.nl vinden consumenten informatie en aanbiedingen terug, maar kunnen ze ook feedback geven over de winkel en het assortiment.
Om dat dynamische en mobiele verder op de winkelvloer te benadrukken, heeft Albert Heijn to go ook gebroken met de traditionele Albert Heijn-stijl. Het donkerblauwe logo van weleer moet plaats ruimen voor grijs en roze, en ook voor de inrichting van het vernieuwde concept gebruik is gemaakt van ‘vrolijke’ kleuren als fuchsia, oranje en groen. Zelfs de productverpakkingen kregen een metamorfose.
‘Eerste stap in internationale expansie’
De formule kijkt voor zijn expansie naar locaties in het centrum van grote steden, plekken waar veel reizigers komen en locaties bij instellingen en grote kantoren. In Nederland was ‘AH to go’ al onder meer vertegenwoordigd in treinstations en op Schiphol, maar sinds vorig jaar heeft Ahold ook zijn oog laten vallen op de Duitse markt. De vernieuwing van de Albert Heijn to go-formule is volgens Ahold “de eerste stap om deze groei in binnen- en buitenland te realiseren”.
Van de winkelopening maakte AH een promofilmpje, dat evenwel een goed beeld geeft van het nieuwe concept:
{youtubejw}wKkn9aqqakk{/youtubejw}