Coca-Cola experimenteert in de Albert Heijn van Hoofddorp met een bezorgscherm: klanten kunnen in de supermarkt grote verpakkingen frisdrank bestellen en gratis thuis laten leveren.
Frisdrank gratis thuis geleverd
In de AH aan het Genderenplein in Hoofddorp, die sinds de heropening vorige maand een testlabo is voor tal van innovaties, kunnen shoppers vanaf nu hun grote pakken cola op een touchscreen bestellen en kosteloos thuis laten leveren. Samsung test er immers een reuzegroot aanraakscherm aan het einde van het frisdrankenrek. Klanten kunnen er Coca-Colaproducten voor thuislevering bestellen en vinden er activerende content: het scherm toont mocktail-recepten met Finley en er is een rad van fortuin, waarmee gratis producten en kortingen te winnen vallen.
Het proefproject is ontstaan uit een onderzoek van Coca-Cola European Partners en Samsung Solutions naar de Supermarkt van de Toekomst. Bestellen op het scherm gebeurt via de Albert Heijn-app Appie. “Ons onderzoek heeft aangetoond dat er een opportuniteit is om mensen zo een selectie grote, volumineuze multipacks op het fysieke verkooppunt te laten kopen die meestal te zwaar zijn om te dragen”, legt Marc Van Venrooij, onlinemanager bij Coca-Cola Partners Nederland, uit aan IGD Retail Analysis.
“Om de ervaring te versterken, hebben we ook inspirerende content en een leuk instant win-mechanisme toegevoegd. Tot nu toe zijn de reacties van klanten bijzonder positief.” De proef loopt vier maanden, daarna worden de resultaten geëvalueerd.