Albert Heijn voegt honderd “Prijsfavorieten” toe aan het bestaande assortiment. De huismerkproducten, die te herkennen zijn aan het blauwe duimpje, zijn nu met meer dan 1800.
Meer dan discounters
Bij de honderd nieuwe Prijsfavorieten toe zitten producten voor het ontbijt, tussendoortjes, avondeten en persoonlijke verzorging. Hoewel de retailer zijn Prijsfavorieten promoot als “altijd laag geprijsd”, biedt Albert Heijn tijdens een vier weken durende campagne een probeerkorting van 25% op drie Prijsfavorieten per week. Via ah.nl, de app en de Allerhande biedt Albert Heijn tijdens de campagne ook tips over hoe te koken met de laagsteprijsproducten.
AH wil met de Prijsfavorieten concurreren met de discounters. “We zitten nu op maar liefst meer dan 1800 Prijsfavorieten, dat is vaak meer dan het aantal producten dat je bij een gemiddelde discounter in totaal vindt”, zegt inkoopdirecteur Henk Van Harn. Hij benadrukt dat “samen beter eten bereikbaar maken, voor iedereen” de missie van Albert Heijn is.