Albert Heijn komt op 26 juni met een vernieuwde versie van de Appie-app, die voor klanten automatisch boodschappenlijstjes kan maken aan de hand van hun aankoophistorie.
Persoonlijke aanbiedingen
De app kan eveneens worden uitgebreid met gerichte persoonlijke aanbiedingen op basis van gegevens van Bonuskaart-klanten. Ook boodschappentips aan de hand van het seizoen, het weer, het tijdstip en evenementen behoren tot toekomstige opties voor de app. Er is ook een ‘kookstand’, die verhindert dat de schermbeveiliging aanspringt terwijl je een recept aan het volgen bent in de keuken. De nieuwe Appie is vooral gebruiksvriendelijker: de barcodescanner is eenvoudiger aan te roepen en het zoekmechanisme werd verbeterd.
Albert Heijn is al meer dan vijf jaar actief met Appie. De app werd diverse malen verbeterd, met functionaliteiten als mobiel zelfscannen in de winkels. De keten introduceerde destijds als een van de eerste Nederlandse supermarktformules een app voor de mobiele telefoon voor haar klanten.
Albert Heijn wil klanten ook met andere technieken helpen met het maken van een boodschappenlijst, aangezien 70% van de klanten een boodschappenlijst gebruikt, maar dit vaak vergeet aan te vullen of mee te nemen naar de winkel. Sinds april mogen 200 klanten daarom twee maanden Hiku testen, een tool voor op de koelkast waarmee de klant boodschappen op zijn lijst in de Appie of op ah.nl kan zetten.