In Noord-Sydney heeft Aldi een eerste vestiging van een nieuwe, kleinere winkelformule geopend. Zowel qua assortiment als wat betreft design, gaat het om een echte stijlbreuk met het verleden.
On-the-go
De eerste ‘Aldi Corner Store’ heeft woensdag de deuren geopend aan de noordkust van Sydney. Met het nieuwe concept richt de discounter zich naar eigen zeggen op de “kosmopolitische shoppers” van Australië, meldt news.com.au.
Kruidenierswaren en verse producten vormen nog steeds de kern van het aanbod, maar worden aangevuld met een groeiend assortiment kant-en-klaarmaaltijden en on-the-go producten. Zo is er bij de ingang een koffiebar en in een andere hoek kunnen klanten hun eigen sinaasappelsap persen. De winkel bevat ook een ruime keuze ambachtelijke bakkerijproducten van Sonoma, een lokaal erg gewaardeerde keten.
Kunst
Wat echter het meest in het oog springt, zijn de muurschilderingen van de Australische kunstenaar Mulga (Joel Moore). Het idee om samen te werken met lokale kunstenaars, kwam van Landini Associates, belast met het design van het nieuwe winkelconcept. Elke vestiging van de nieuwe formule krijgt dus een uniek uitzicht, al zorgen de gebruikte materialen, de winkelsignalisatie, de kassa’s en personeelsuniformen wel voor een consistente merksfeer en uitstraling.
“Met een combinatie van speelse muurschilderingen en eenvoudige en directe grafische communicatie, willen we de klant doen glimlachten tijdens het shoppen bij Aldi”, zei Ben Goss, Directeur Grafisch Design bij Landini Associates.