Concept ‘Altijd lekker vers’
‘Altijd lekker vers’ is het resultaat van consumentenonderzoek dat Bakker Bart begin dit jaar liet uitvoeren. Daaruit kwam onder meer naar voren dat de consument vooral belang hecht aan aspecten als vers, vriendelijk, lekker en schoon. “We openen volgend jaar, na evaluatie van deze eerste pilotwinkel, meer locaties”, vertelt woordvoerder Jan-Joris Heling.
Als gevolg van het consumentenonderzoek krijgt het bakproces meer dan voorheen een centrale plaats in de vernieuwde formule. Onder het toeziend oog van de klant bakken Jeroen en Trijny Bakker en hun medewerkers voortaan de hele dag door vers brood. “We maken het bakproces transparanter, met de bakkersonderdeel van de winkel. Bovendien krijgt de oven in de winkel een glazen deur. We gaan hiermee terug naar het ambacht en geven de klant de beleving dat er vers wordt gebakken”, aldus Heling.
Ook het assortiment onderging in de nieuwe formule een verandering, door enerzijds meer nadruk te leggen op de bakkersfunctie van de winkel en daarnaast ook horeca-artikelen toe te voegen, zoals verse sappen, salades en wraps. Verder is de winkel heringericht met nieuw winkelmeubilair en overzichtelijker geworden door een betere routing.
Ook logo vernieuwd
In de vernieuwde Bakker Bart-winkel in Groningen zijn tevens het nieuwe logo en de aangepaste huisstijl van de formule zichtbaar. De voor Bakker Bart herkenbare roze kleur is gebleven.
V.o.f. Bakker, de onderneming van Jeroen en Trijny Bakker, is vanaf 2001 als franchisenemer verbonden aan Bakker Bart. De ondernemers exploiteren twee winkels in Emmen en één winkel in Winkelcentrum Paddepoel in Groningen. Sinds februari zijn zij ook actief met een vierde winkel aan de Grote Markt in Groningen. Bakker Bart is hier vanaf 1992 gevestigd.