De Franse markt wordt steeds belangrijker voor Kazidomi: de Brusselse biowebshop neemt zijn Franse concurrent Smartfooding over, die ook eigenaar is van Graine de bonne santé, een specialist in biologische babyvoeding.
Schaalvoordelen
Klanten van de Franse e-commercespeler Smartfooding die een bestelling willen plaatsen, vernemen op de website dat ze dat voortaan bij Kazidomi kunnen doen. Hun lidmaatschap wordt overgezet. De Belgische onlineverkoper van biologische en ecologische producten heeft z’n Franse concurrent overgenomen, bevestigt CEO Emna Evrard aan L’Echo.
“Deze overname stelt ons in staat schaalvoordelen te behalen en een belangrijk klantenbestand binnen te halen. De Franse markt groeit in een vergelijkbaar tempo als de Belgische, maar biedt door zijn omvang een groter potentieel”, zegt ze. Frankrijk vertegenwoordigt 60% van de omzet van Kazidomi, dat in 15 landen actief is.
Net als Kazidomi werkt Smartfooding met een abonnementsmodel dat klanten bijkomende voordelen biedt. De Franse onlinewinkel is daarnaast ook eigenaar van een Normandische webshop gespecialiseerd in biologische babyvoeding, Graine de bonne santé. Die behoudt wél z’n aparte naam en webshop, maar de activiteiten zullen door Kazidomi worden verdergezet. Cijfers over de omzet van Smartfooding of het overnamebedrag worden niet bekendgemaakt.