Bol.com gaat steeds meer richting voeding: op het online platform is vanaf nu ook (alcoholische) drank te koop, in samenwerking met gespecialiseerde retailers zoals Gall & Gall en Belgian Beer Factory. Het gaat evenwel niet zelf voor een drankaanbod zorgen.
Van bier tot whisky
Bol.com wordt uitgebreid met duizenden verschillende drankartikelen, aangeboden en geleverd door partners zoals Belgian Beer Factory, Tasting Collection en Okhuysen. Ook het assortiment van AholdDelhaize-zussen Gall & Gall en AH.nl (bier- en wijnboxen) zijn er vanaf nu te vinden. Het aanbod van dranken bestaat uit wijn, speciaalbier en sterke dranken. Ook bijpassende accessoires zoals glazen, koelers, karaffen en cadeaus zijn beschikbaar op het e-commerceplatform. De artikelen mogen in principe niet worden verkocht aan klanten onder de 18 jaar.
“Wij realiseren ons heel goed dat het verkopen van dranken een specialisme is en dat het vraagt om een uitgebreide kennis van het assortiment en ervaring in de distributie waarbij leeftijdscontrole van belang is. We hebben er daarom voor gekozen om ook bij deze lancering ons netwerk in te zetten en samen te werken met een selectief aantal gespecialiseerde partners. Zij bieden hun assortiment en de productinformatie aan via ons platform en dragen zorg voor de voorraad en de levering”, aldus CCO Margaret Versteden.
Bol.com verkoopt al langer een beperkt assortiment voedingswaren, bestaande uit dieet- en sportvoeding die niet gekoeld bewaard en getransporteerd hoeft te worden: van maaltijdshakes tot brood. Ook drank behoeft geen koeltransport en is daarom een interessante volgende stap om meer kruidenierswaren aan te bieden.