Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.
Nieuwe online strategie
“Wij hebben veel geleerd van e-commerce met Boni Webwinkel”, zegt e-commercemanager Huub van der Horst in een persbericht. “Wij willen met de nieuwe online strategie gaan inzetten op de ideale online klantreis voor onze klanten. Dit moet ervoor gaan zorgen dat de communicatie en in te zetten communicatiekanalen beter afgestemd zijn op de klant, zodat wij klanten meer kunnen binden en boeien aan onze supermarkten.”
Wat die nieuwe online strategie exact inhoudt, is niet helemaal duidelijk, maar klanten die hun producten van Boni nog steeds online willen bestellen, hoeven niet te vrezen. De keten is al enkele jaren inkooppartner van online supermarkt Picnic en een deel van de producten zullen daar te vinden blijven.
De kans is ook niet onbestaande dat de relatie tussen die twee partijen binnenkort nog intenser wordt. Picnic huurt al twee jaar magazijnruimte bij Boni en begin deze maand lanceerden ze nog samen Fitbrood. Daarnaast is Boni-eigenaar Bouke van der Wal een van de grootste investeerders in Picnic.
“Wij moeten goed en goedkoop kunnen inkopen, en de proces- en distributiekosten moeten laag zijn. Onze inkooppartner moet die zaken dus op orde hebben. Boni is een partner met inkoopkracht en toonde zich vanaf het begin bovendien zeer geïnteresseerd in onze plannen. Ze hebben gedurende de ontwikkeling ook veel meegedacht”, liet Michael Muller, oprichter van Picnic, eerder nog aan Distrifood verstaan over de samenwerking met Boni.