In Nederland heeft de eerste Twitter-bakker zijn opwachting gemaakt. De Stadsbakker uit Zwolle kwam met het idee social commerce in het bakkerijwezen te introduceren. Hij opende echter geen webshop, maar een Twitter-account. Kwestie van het brood ovenvers te serveren. De man bakt voor de gelegenheid zelfs een speciaal brood: het Twitterbrood.
Het Twitterbrood is enkel via Twitter te bestellen en wordt vers uit de oven per post opgestuurd. De verzendingen kunnen zelfs internationaal gebeuren. Van de reeds 150 broden die de Zwolse bakker naar eigen zeggen heeft verstuurd, gingen er naar alle uithoeken van Nederland, maar ook naar Spanje.
Er is werkelijk met alles rekening gehouden om het brood social commerce-vriendelijk te maken. Zelfs de grootte is aangepast zodat het vlot door de brievenbus geraakt. Om brood bestellen op Twitter nog aantrekkelijker te maken kreeg het Twitterbrood een bijzonder smaakje. Het exclusieve brood bevat onder andere kokos, appel, chocolade en kwark. Zo wordt ook de vrij hoge prijs (4,95 euro voor een brood) gerechtvaardigd.
Bron: Distrifood