Langlopende campagne goed teken voor ondernemers
De nieuwe campagne is deze week van start gegaan en is volgens woordvoerder Rianne van Beek van lange duur. Wouterse en Jansen zijn in Nederland bekend uit onder meer films en televisieseries. Tegenover het vakblad Distrifood zegt de woordvoerder van C1000 dat het duo in het echte leven bevriend is en deze vriendschap ook in de reclamecampagne zal gaan uitbeelden. Het eerste spotje van het tweetal draait om de komende Euroweken, het jaarlijkste offensief van C1000 na de zomervakantie.
De nieuwe campagne geeft aan dat de formule C1000 vooralsnog volwaardig wordt ondersteund door nieuwe eigenaar Jumbo. De komende drie jaar worden alle winkels omgebouwd naar de Jumbo-formule of een keten waaraan winkels zijn doorverkocht. Het vastleggen van het acteurs-duo zal dan ook voor ondernemers een goed teken zijn voor de komende jaren.
Volgens woordvoerder Van Beek heeft C1000 bewust voor twee mannen gekozen. “Vrouwen zien boodschappen doen over het algemeen als corvee, een huishoudelijke taak, terwijl mannen het doorgaans leuk vinden om te doen. Maar als die thuis komen ontbreekt er geregeld iets, of hebben ze net het verkeerde meegenomen.” De campagne met Tineke Schouten bezorgde C1000 veel nieuwe klanten, maar leidde soms ook tot veel ergernis.