C1000 geeft medewerkers op de winkelvloer rechtstreeks toegang tot de backoffice. Daarmee moet de servicegraad in de winkels verder worden vergroot. Intussen zijn meer dan duizend pda’s uitgedeeld, waardoor vrijwel alle winkels zijn voorzien van deze mogelijkheid.
C1000-topman Tom Heidman gaf recentelijk meerdere keren aan dat zijn bedrijf een inhaalslag wil maken op het gebied van logistiek. Voor de oplossing werkt de onderneming nu nauw samen met leverancier Toshiba. ‘ C1000 heeft nu een instrument in handen gekregen dat het mogelijk maakt
om meer werkzaamheden direct op de werkvloer te kunnen uitvoeren. Het
grote voordeel is ook dat alle informatie direct gesynchroniseerd is met
de achterliggende systemen. Dit levert C1000 een enorme operationele
performanceverbetering op’, zegt Marten van der Bijl van Toshiba.
De supermarktformule is al enige tijd in handen van investeerder CVC. Die partij investeert in de verbetering van de concurerntiekracht van C1000, dat weliswaar in marktaandeel de nummer twee van Nederland is, dat flink achterloopt bij dat van Albert Heijn. De formule kreeg vorig jaar bovendien nog een flinke impuls door de toevoeging van een aantal Super de Boer-winkels.