In navolging van verschillende supermarktketens van Casino lanceert ook Carrefour binnenkort een betalende abonnementsformule in Frankrijk. Die geeft recht op een prijsverlaging voor alle huismerken van de retailer.
15% korting
Vanaf 20 september zal Carrefour de nieuwe dienst uittesten in zijn 21 winkels in de regio Rouen, meldt LSA. Voor een maandelijks bedrag van 5,99 euro krijgen klanten een korting van 15% op alle 7.000 huismerkproducten van de keten. Het aanbod is bovendien cumuleerbaar met andere promoties en getrouwheidsbonussen. Carrefour wil het testproject eind dit jaar evalueren met het oog op een eventuele nationale uitrol in 2022.
Binnen de foodretail vinden abonnementen steeds meer ingang: twee jaar geleden lanceerde Casino al een formule waarbij klanten voor een maandelijkse bijdrage van 10 euro een korting van 10% kregen op het volledige gamma. Intussen zijn Monoprix en Leader Price, die beide ook behoren tot Groupe Casino, met hun eigen abonnementen gestart.
Voor de detailhandel is het abonnementsprincipe een ideaal middel om bestaande klanten te belonen en te binden en nieuwe klanten te werven. Afgezien daarvan genereert het systeem natuurlijk ook vaste inkomsten voor de retailers. Desondanks heeft Carrefour vooralsnog geen plannen om dergelijk abonnement ook in België te lanceren, laat de keten desgevraagd weten aan onze redactie.