Carrefour bouwt de verdeling van papieren folders in België verder af en gaat voluit voor digitale promoties. De retailer lanceert nu een sensibiliseringscampagne.
Digitale platformen
Carrefour wil zijn papieren folders tegen 2024 met 80% verminderen en is naar eigen zeggen de eerste retailer in België die meer promoties via digitale platformen aanbiedt dan op papier. Klanten krijgen vanaf nu de mogelijkheid om te kiezen hoe, waar en wanneer ze de digitale folder willen bekijken: op de website, in de app of via Whatsapp en Messenger. Wie zich inschrijft op de nieuwsbrief, ontvangt de folder automatisch elke maandag via e-mail.
“Er doet zich een algemene trend van digitalisering voor die we als retailer niet kunnen ontkennen,” zegt mediadirecteur Dave Froidcœur van Carrefour België. “In Brussel of Antwerpen bijvoorbeeld wil één op twee gezinnen geen reclame meer ontvangen in de brievenbus. Carrefour stelt de wensen van haar klanten steeds centraal, en daarom ruilen we onze communicatie op papier geleidelijk aan in voor een digitale versie.”
De afbouw van de distributie van de papieren folder gebeurt stap per stap, zone per zone. Klanten die toch de papieren folder verkiezen, kunnen die nog steeds in hun winkel vinden. De retailer lanceert nu een sensibiliseringscampagne op televisie, op banners in de winkel en op straat, en op sociale media.