In Argentinië heeft Carrefour de flitsbezorgdienst Bringo gelanceerd. De nieuwe e-commerce app van de supermarktketen biedt naast een snelle bezorgservice ook een gepersonaliseerde ervaring en speciale kortingen in deelnemende winkels.
Persoonlijke assistent
In eerste instantie zal Bringo enkel beschikbaar zijn in de Carrefour-winkels in het centrum van Buenos Aires. Nadien wordt de dienst uitgebreid tot andere gemeenten in de regio Groot-Buenos Aires en tot andere detailhandelszaken, zoals apotheken, traiteurs, dierenwinkels, fastfoodzaken, cafés en kleding- en elektronicawinkels.
“Met Bringo bieden wij onze klanten een extra winkelkanaal dat snelheid combineert met selectie en promoties. Bovendien is het de eerste toepassing die de klant rechtstreeks in contact brengt met een persoonlijke assistent die de bestelling voorbereidt. De klant kan zijn instructies en voorkeuren meedelen op het ogenblik van de aankoop,” zegt Leonardo Arcas, directeur verkoop en e-commerce bij Carrefour Argentinië.
Innovatieve functies
Bringo biedt ook enkele andere innovatieve functies. Zo kunnen klanten items toevoegen aan hun winkelmandje door simpelweg producten in hun koelkast of voorraadkasten te scannen. Die producten kunnen meteen (binnen de 60 minuten) of op een later tijdstip geleverd worden.
Het bezorgplatform werd in 2016 in Roemenië gelanceerd. Al sinds de start zijn Bringo en Carrefour partners. De supermarktketen heeft haar belang in het bedrijf stelselmatig uitgebouwd en is sinds eind september 100% eigenaar van de app.