Carrefour gaat in België in zee met Coco, een Franse app die consumenten beloont wanneer ze zelf koken. De retailer wil op die manier mensen helpen om gezonde eetgewoonten aan te nemen.
Sociaal netwerk
Coco heeft in minder dan één jaar na de lancering in Frankrijk al meer dan één miljoen – hoofdzakelijk jonge – gebruikers overtuigd. Nu komt de app ook naar België, in een exclusieve samenwerking met Carrefour. De retailer wil naar eigen zeggen klanten aanmoedigen om gezonder te eten. Zelf thuis koken met verse ingrediënten is een eerste stap naar gezondere eet- en leefgewoonten, aldus Carrefour.
Hoe het werkt? Coco by Carrefour is een sociaal netwerk: in de app delen consumenten foto’s van de gerechten die ze zelf vers hebben gekookt – eventueel aangevuld met het recept. Gebruikers kunnen elkaars gerechten liken en becommentariëren. Elke foto wordt beloond met punten. Extra punten kunnen gebruikers verdienen door deel te nemen aan culinaire uitdagingen – bijvoorbeeld door in de keuken aan de slag te gaan met producten van partnermerken.
De gespaarde punten kunnen deelnemers omzetten in donaties aan een partnervereniging van Carrefour België, in waardebonnen van vijf en tien euro, of per schijf van twintig euro laten storten op hun bankrekening.