Na een succesvolle test lanceert Carrefour in zijn Belgische hypermarkten een actie met “verrassingskarren”: consumenten kunnen een winkelkar met een geheime inhoud kopen tegen een derde van de werkelijke waarde. De inspiratie komt uit Frankrijk.
Voordelige verrassingsaankoop
In Frankrijk loopt de actie sinds 27 februari, en nu komt ze ook naar België: shoppers kunnen bij Carrefour een winkelkar kopen die gevuld is met non-foodproducten, van decoratie tot klein elektro. De inhoud blijft echter verborgen: het is dus een verrassingsaankoop, maar wel een voordelige. Klanten betalen bijvoorbeeld minder dan 50 euro voor producten met een reële waarde van ongeveer 150 euro.
Twee hypermarkten hebben het concept al getest: in Bergen was de beschikbare voorraad al na 15 minuten uitverkocht, in Kuringen na een half uur. Nu rolt Carrefour de actie verder uit naar geïnteresseerde winkels. Elk winkelpunt beslist zelf of het meedoet en met welk aanbod. Onder andere de hypermarkten in Boncelles, Oostakker, Schoten en Sint-Eloois-Vijve hebben al toegezegd. Het gaat telkens om een beperkt aantal karren en consumenten dienen hun kar vooraf te reserveren: eerst is eerst.
“We spelen met deze ludieke actie in op de nieuwsgierigheid van klanten, en op het thema koopkracht”, zegt woordvoerster Regine Van Tomme. In Frankrijk heeft naast Carrefour ook Auchan een vergelijkbare actie opgezet.