De koopkrachtacties gaan verder bij Carrefour: de retailer heeft deze week een nieuwe reeks prijsverlagingen aangekondigd en lanceert ook een digitale spaaractie die loopt tot half december.
Stempels sparen
Op 6 november lanceerde Carrefour een vijfde prijsverlaging in al haar winkels, met de focus op seizoensproducten die perfect passen bij het herfstweer, bijvoorbeeld soep, raclettekaas of aardappelgratin. De vorige prijsverlagingen blijven uiteraard gelden. De retailer heeft naar eigen zeggen al honderden producten in prijs verlaagd. Carrefour begon met de koopkrachtacties in mei, naar aanleiding van de dalende grondstofprijzen.
Deze maand pakt de retailer ook uit met zijn eerste digitale stempelactie. Shoppers die zich registreren in de app, op de website of via kiosken in de winkels ontvangen een stempel voor elke twintig euro die ze spenderen in een Carrefour Hyper of Market, en voor elke tien euro bij Carrefour Express. Voor twintig stempels krijgen ze tien euro in bonuspunten, na nog eens twintig nieuwe stempels 15 euro en bij een volgende twintig stempels 25 euro: zo kunnen ze dus 50 euro bij elkaar sparen. Dat het om een digitale actie gaat, is geen toeval: Carrefour wil steeds meer gaan digitaliseren en bouwt bijvoorbeeld ook de bedeling van de papieren folder geleidelijk af.
Enkele voorbeelden van de nieuwe prijsverlagingen:
Carrefour Velouté 8 groenten 1L: van 2,25 naar 1,99 euro
Entremont Raclette Fumée 250G: van 8,25 naar 6,99 euro
Carrefour Fondue-olie Kruiden 1L: van 5,99 naar 4,99 euro
Boursin Peper 150g : van 5,09 naar 3,79 euro
Carrefour Selection Gratin Dauphinois 4x120g: van 3,39 naar 2,99 euro
Dove Bad Original 750 ml: van 8,19 naar 6,99 euro.